Hvad er FF2 – opgavedesign 1?
I FF 2 skal du for anden gang arbejde tværfagligt med et lille projekt, som skal munde ud i et bud på et opgavedesign til et tænkt, men muligt 3.g studieretningsprojekt.
Hvad lærer jeg af FF2-forløbet?
· Du vil få indsigt i, hvilke metoder og videnskabsteoretiske overvejelser, der kan bringes i spil, når to fag skal arbejde sammen.
· Du vil gennem øvelser få indblik i, hvordan man udarbejder en god problemformulering i forhold til det spørgsmål, man gerne vil undersøge.
· Du øver dig i at arbejde med formalia
· Du øver dig i at finde velegnet materiale og lave korrekte litteraturhenvisninger
· Du kommer også til at øve dig i, hvordan man hver især bidrager til et godt samarbejde i en gruppe.
· Du lærer sammen med din gruppe at opstille et bud på et opgavedesign. (Se mere under produkt og evaluering)
Hvad skal det ende med?
Du og dine makkere (grupper af 3-4 elever) skal præsentere et bud på et opgavedesign, som skal fylde ca. 3 sider og indeholde en:
· En præsentation og motivation af problemformulering (1/4-1/3 side)
· Et metodeafsnit, hvori valg af fag, valg af arbejdsmetoder, valg af litteratur, data, forsøg mm. beskrives. Inddrag og forhold jer til figuren med den videnskabelige basismodel
· Et bud på en opgaveforside samt en litteraturliste, hvor I har lavet 2-3 korrekte litteraturhenvisninger
Elevportfolio
Fordi FF er tværfaglig og derfor undervises af mange lærere, skal du selv holde styr på de refleksioner og erfaringer, du gør dig undervejs.
I forbindelse med det første FF-forløb ”Politisk forum” har du oprettet en FF-PORTFOLIO, som skal følge dig frem til eksamen. Efter dette FF2 forløb skal du også skrive lidt om...
Hvad har jeg arbejdet med i dette forløb?
Hvad har jeg lært?
Hvad skal jeg øve mig på fremadrettet?
Hvad er FF2 – opgavedesign 1?
I FF 2 skal du for anden gang arbejde tværfagligt med et lille projekt, som skal munde ud i et bud på et opgavedesign til et tænkt, men muligt 3.g studieretningsprojekt.
Hvad lærer jeg af FF2-forløbet?
· Du vil få indsigt i, hvilke metoder og videnskabsteoretiske overvejelser, der kan bringes i spil, når to fag skal arbejde sammen.
· Du vil gennem øvelser få indblik i, hvordan man udarbejder en god problemformulering i forhold til det spørgsmål, man gerne vil undersøge.
· Du øver dig i at arbejde med formalia
· Du øver dig i at finde velegnet materiale og lave korrekte litteraturhenvisninger
· Du kommer også til at øve dig i, hvordan man hver især bidrager til et godt samarbejde i en gruppe.
· Du lærer sammen med din gruppe at opstille et bud på et opgavedesign. (Se mere under produkt og evaluering)
Hvad skal det ende med?
Du og dine makkere (grupper af 3-4 elever) skal præsentere et bud på et opgavedesign, som skal fylde ca. 3 sider og indeholde en:
· En præsentation og motivation af problemformulering (1/4-1/3 side)
· Et metodeafsnit, hvori valg af fag, valg af arbejdsmetoder, valg af litteratur, data, forsøg mm. beskrives. Inddrag og forhold jer til figuren med den videnskabelige basismodel
· Et bud på en opgaveforside samt en litteraturliste, hvor I har lavet 2-3 korrekte litteraturhenvisninger
Elevportfolio
Fordi FF er tværfaglig og derfor undervises af mange lærere, skal du selv holde styr på de refleksioner og erfaringer, du gør dig undervejs.
I forbindelse med det første FF-forløb ”Politisk forum” har du oprettet en FF-PORTFOLIO, som skal følge dig frem til eksamen. Efter dette FF2 forløb skal du også skrive lidt om...
Hvad har jeg arbejdet med i dette forløb?
Hvad har jeg lært?
Hvad skal jeg øve mig på fremadrettet?
Den videnskabelige basismodel ved Torben Benoni.
En lille tegnefilm om Den gode problemformulering
Ansvarlige: KB & CL